Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2008

Ένα κείμενο, πιο παλιό που μου άρεσε....
Το βρήκα:
http://sxoleiof.blogspot.com/

Στον Πίνακα;
Σε ποιον πίνακα;
Αυτόν που βρίσκεται υπό κατάληψη....
Περιμένοντας να επιστρέψουν οι μαθητές μας στις τάξεις....
Και γιατί να επιστρέψουν;
Αφού στην κοινωνία μας, η γνώση δεν είναι αυταξία. Μας ενδιαφέρει μόνο αν πρόκειται να την χρησιμοποιήσουμε για να πάρουμε ένα πτυχίο που θα μεταφράζεται σε χρήμα. (και αν ξέρανε τα παιδιά μας τι χρήματα θα τους φέρει το πτυχίο...... θα τρέχανε μην τύχει και τους πέσει το πτυχίο στο κεφάλι...)
Έτσι όσοι στοχεύουν να μπούνε σε μια καλή σχολή, δείχνουν να ενδιαφέρονται για κάποια συγκεκριμένα μαθήματα. Όμως, όπως λένε και οι Τούρκοι, το φτηνό κρέας το τρώνε τα σκυλιά. Και το δημόσιο σχολείο είναι δωρεάν. Άρα αυτό που δίνει δεν έχει αξία. Μόνο στο Φροντιστήριο μαθαίνουν τα παιδιά!!!
Κατά συνέπεια γιατί να μην κλείσουν τα σχολεία, για να μπορέσουν να διαβάσουν τα παιδιά, πηγαίνοντας στο Φροντιστήριο;
(Το γιατί βρισκόμαστε σε αυτό το σημείο, είναι μεγάλο θέμα και θα το δούμε μια άλλη φορά.)
Αλήθεια πόσες απουσίες κάνει ένας καλός μαθητής της Γ Λυκείου; Και αν έχει γίνει αποδεκτό να μπορεί να απουσιάζει ένας μαθητής, πάνω από 114 ώρες το χρόνο (20 μέρες) γιατί να μην κάνουν κατάληψη άλλες 20 μέρες και να μην παίρνουν απουσίες;
Και οι άλλοι; Γιατί να μην θέλουν κατάληψη και να κοιμηθούν για καμιά εικοσαριά μέρες και να γλυτώσουν τα μαθήματά τους; Υπάρχει λόγος;
Οι γονείς; Μα αυτοί πληρώνουν τα φροντιστήρια των παιδιών τους. Αυτοί ξέρουν καλύτερα από όλους πόσο άχρηστο είναι το σχολείο.
Και οι καθηγητές γιατί να μην επιθυμούν την κατάληψη; Και αυτοί θα κάνουν τις δουλειές τους. Έτσι και αλλιώς νιώθουν να μην εκτιμά κανένας την δουλειά τους. Κανείς δεν θα τους πει έναν καλό λόγο, αν κουρασθούν και κανένας δεν θα τους επιπλήξει αν τα φορτώσουν όλα στον κόκορα...
Υπάρχουν βέβαια και οι συνδικαλιστές....
Όπως λέει και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, οι καθηγητές δεν προωθούν τις καταλήψεις, άλλωστε έχουμε πολλά παραδείγματα που καθηγητές εναντιώνονται (όπως δεν θα έπρεπε) στις καταλήψεις..... Άλλωστε τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι κοινά....
Υπάρχουν και τα κόμματα.
Αυτά που δίνουν γραμμή, δημιουργούν τα συντονιστικά, θέτουν τα πλάνα...
Το κάνουν για να προπονήσουν τη νέα γενιά στην Επανάσταση. Όλο και κάτι θα ψαρέψουμε, θα αποδείξουμε την πλέρια αντίθεσή μας στο σημερινό σχολείο και θα αναδείξουμε πόσο τέλειο θα είναι το σχολείο του μέλλοντός μας, αυτό μετά τη δεύτερη παρουσία (συγνώμη μετά την επανάσταση ήθελα να πω...)
Αυτά που σιωπούν γιατί φθορά της κυβέρνησης είναι η κατάσταση αυτή, λίγο από εδώ, λίγο από εκεί πού θα πάει, θα την πάρουμε την εξουσία την άλλη φορά... Άλλωστε τι διαφορετικό έχουμε να προτείνουμε για την εκπαίδευση;
Υπάρχει και η κυβέρνηση. Αλήθεια υπάρχει;
Και γιατί να αντιμετωπίσει την κατάσταση; Για να δώσει ευκαιρία να την κράξουν τα κανάλια; Άσε την να εκφυλισθεί και θα ανοίξουν από μόνα τους τα σχολεία, μόλις βαρεθούνε οι μαθητές να κάθονται. Τι είπε ο κ. Υπουργός της παιδείας;;
Αν η πλειοψηφία των μαθητών ψηφίσει κατάληψη, τότε αυτή είναι νόμιμη;
Αλήθεια είπε τέτοιο πράγμα ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ; Δεν μπορώ να το πιστέψω, μάλλον λάθος κατάλαβα.
Ούτως εχόντων των πραγμάτων (που θα έλεγαν και οι καθαρευουσιάνοι) τα σχολεία παραμένουν κλειστά και εγώ πρωί Πέμπτης, αντί να είμαι στην τάξη με τους μαθητές μου, κάθομαι και γράφω τις σκέψεις μου. Ενδιαφέρουν κανέναν; Πιθανόν όχι. Αλλά αμετανόητος δάσκαλος εγώ θα τις εκθέσω......

Δεν υπάρχουν σχόλια: